Monday 21 July 2014

MANDRUM SEO

shaklee

Alhamdulillah.............
setelah dua hari berturut turut bermula 27hb June 2014 sehingga 28 June 2014..Akhirnya saya memiliki sebuah blog...da jadi mandrum seo jadinya sejak belaja teknik SEO ni.Kelas ini dianjurkan oleh Master Farah Wahida selaku nenek Shaklee saya...Beliau telah menjemput Ohsem Blogger..yang sangat otai dalam ilmu berblogging..iaitu Master Salwa..

Telah berakhirla satu pengisian yang cukup bermakna buat saya kerana ilmu yang dicurahkan tu buat saya yang ZERO kini da mahir sedikit tentang SEO dan Blog.Ini adalah pertama kali saya mempelajari ilmu blog..super duper excited sangat sangat..macam nak melompat ke bintang tau setelah tahu serba sikit pasal blog dan imu SEO.

Diri jadi berkobar-kobar..semangat lain macam bila Master Salwa mencabar kesemua kurang lebey 30 peserta untuk mengupdatekan entry sebanyak tiga kali sehari.Cabaranmu itu pasti ku ambil wahai Master Salwa...wajib berada di ranking teratas dengan ilmu SEO ni..hehehe...Cayok Dya!!LUA kan sahaja sudah menaiki ranking teratas di GOOGLE....PASTI!!!

Kalo korang nak tahu Kelas blog ini hanya dibuka pada para SID iaitu pengedar -pengedar shaklee di bawah group Stayhealthy yang diterajui oleh Master Farah.Hanya kami SID sahaja yang berpeluang menyertai kelas hebat ini..terlalu bertuah rasanya

Bila diberitahu kos Master Salwa belajar tentang ilmu blog ni telah menelan beribu rubu ringgit..memang ternganga dengar tau... tetapi niat beliau ingin sama-sama membantu SID yang lain..kelas blog ni tidak perlukan fees ribuan ringgti..Saya rasa amat bertuah berada di dalam group ini ,jika tidak mungkin selamanya saya hanya berangan-rangan untuk menjadi blogger.Impian saya untuk mempunyai blog telah tercapai...hehe walau ada satu entry je...hihi

SEO ni bagaikan MANDRUM.....sy gelarkan mandrum SEO sebab..ilmu SEO ni kalo betul-betul dipelajari dan di amalkan...blog yang biasa-biasa terus bole melompat ke ranking teratas tau..sebab tu..bayaran fees untuk belaja SEO ni mahal..tapi kami bawah naungan master farah disubsidikan bayaran mahal tu...huhuhu..sangat sangat terharu....

Saya bakal mewarnai alam blogger....penggunaan mandrum seo yang dan diperturunkan ilmunya...pasti akan sy share buat ank cucu shaklee saya plak...dengan harapan mandrum seo ni akan menjadi satu cara yang sanagt bermanfaat dalam kita sendiri memberi manfaat dan menambah nilai hidup orang lain juga...

Dya
Happy Blogging



No comments:

Post a Comment